Brewery International

Jay-Z köper Armand de Brignac

Efter åtta års samarbete hamnar champagnemärket i rapparens ägo.

Champagnen, som är mer känd under namnet Ace of Spades på den amerikanska marknaden, lanserades 2006. Shawn ”Jay-Z” Carter var redan då varumärkets ansikte utåt och champagnen dök upp videon ”Show me what you got” under lanseringsåret. För två år sedan beställde Jay-Z 350 flaskor som var huvudnumret på en välgörenhetsmiddag för Barack Obama på artistens nattklubb i New York.

– Vi har haft ett fantastiskt samarbete med Jay-Z ända sedan han först upptäckte Armand de Brignac. Han började intressera sig för att äga varumärket och gav oss en ett erbjudande vi helt enkelt inte kunde säga nej till. Med den otroliga utveckling vi ser bland våra andra varumärken, särskilt med vår Luc Belaire, kände vi att det passade oss bra i tiden, berättar Yvonne Lardner, PR och marknadsansvarig för den tidigare ägaren Sovereign Brands.

 

Jay-Z har än så länge inte gått ut med något namn på sitt nya företag där champagnen kommer att ingå.

 

Detta kommer inte innebära någon förändring för oss här i Sverige. Vi ser fram emot samarbetet med de nya ägarna och möjligheten att fortsätta bygga detta härliga varumärke i Sverige.

Nyhetsbrev

Sverige

  • Brewery International Sweden AB
  • Mission Wine & Spirit AB

Norge

  • Brewery International AS
  • Mission Wine & Spirit AS

Danmark

  • Premium Beer Import A/S